Att halka eller inte halka, det är frågan

För att ta mitt kommande 25-årsskap till en ny nivå och verkligen befästa min aktningsvärda ålder funderar jag helt seriöst på att införskaffa mig ett par utomordentligt, vuxna och mogna halkskydd till skorna. Idag fick jag in en patient som brutit ankeln på två ställen efter hon halkat omkull här på min gata... plus att det tog mig 25 minuter att gå hem från jobbet, en sträcka som egentligen tar 5 minuter... BARA för det är en ren isgata genom byn !!! Livsfarligt. Okej att det var lite skämmigt att halka omkring som bambi på hal is och hålla sig i staket och lyktstolpar för att inte halka omkull... men när jag blev omgådd av en gammal tant med rullator och ett par halksydd på skorna bestämde jag mig. Jag borde också ha ett par! Nästa fråga är bara VAR finner man sådana?
To be continued...


HUR hett ??? Såååå Harstad 2010 !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0