Julen 2010 är nu över

Och jag kan inte annat än säga: ÄNTLIGEN. Inte en jävla sekund för tidigt. Trodde det skulle bli en mysig liten tillställning att fira jul på jobbet, att vi skulle sitta i soffan och äta choklad och dricka norsk glögg hela passen och inte ha en enda patient på avdelningen. Eller iallafall att de som faktiskt nu skulle gå och bli sjuka över jul åtminstonde kunde kissa själv eller ta en paracet om de fick ont nånstans. Men ack så fel jag hade. Det har varit förbannat slitsamma 39 timmar på jobb måste jag tillstå. Och då är jag ändå svensk sjuksköterska med lite annat uppfattning om stress än vad norrmännen har. Det enda jag fått i julklapp i år är ont i ryggen, magsår eller nåt liknande, ont i halsen (för typ fjärde gången på 8 veckor! Hur är det möjligt?) plus att jag haft endel otäcka kroppsvätskor på mina bara händer. Förstår ni jag glädjer mig till att snart få komma härifrån i några veckor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0