Mindre organiserat kaos

Idag har jag jobbat dag vilket är något jag gör väldigt sällan. Av 10 pass jobbar jag säkert 9 kvällar. Och vilket jäkla stirr det är på dagarna. BAAAH. Vi var 7 stycken sjuksköterskor och 2 studenter. Jag börjar äntligen förstå varför det alltid tar sån tid att få patienter utskrivna här och det är pga det kaos som råder på dagarna !! Det kändes som alla sprang överallt och ingenstans. Dessutom har vi överbeläggning så det sjunger om det så två damer har fått bo i korridoren (efter att själv ha upplevt en natt i korridor på sjukhus på Mallorca vet jag att det inte är någon hit !!!) och en tredje fick vi ha på kirurgen A pga platsbrist. Snacka om att det märks på en ortopedavdelning när det är vintersäsong (speciellt nu när det växlar mellan plus och minus hela tiden och gatorna är överjävligt hala !!).

Här i Harstad finns ju så gott om inga undersköterskor kvar på avdelningarna och att bara jobba sjuksköterskor är både positivt och negativt har jag kommit fram till. Såklart blir det avlastning med mediciner och dropp och sådana ting. Men samtidigt mister man den övergripande kontrollen när man är tre stycken som delar på ansvaret för 8 patienter. Blir mycket att man får springa och fråga de andra om de gjort det eller det, istället för att man VET att jag tar mediciner och rond och du tar omvårdnaden. Både plus och minus som sagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0