Rolig vecka i både norsk och svensk bemärkelse :)

Idag firar jag 6 veckor i Harstad. 6 väldigt långa men väldigt lärorika veckor som egentligen har passerat utan att jag ens har förstått det. Konstigt det där med tid ibland. Något annat som känns väldigt konstigt och ovant är att jag endast ska jobba 32 timmar denna veckan!!! Från början var det 40 men jag sökte ledig på lördag eftersom jag antar att fredagskvällen kommer bli rätt vild, och idag berättade Hege (chiefen) att hon hyrt in sin syrra (som också är sjuksköterska) att täcka för mig på lördag! Jag tror nämligen inte kombinationen Mia+julbord med massa galna norrmän+alkohol+jobb dagen efter hade varit en speciellt bra idé. Speciellt inte efter den senaste bakfyllan hemma i Växjö. Fy fader. Så nu ser jag verkligen fram emot en lugn och stilla vecka tills fredag då det brakar lös :)
(förövrigt är norrmännen GRYMT bittra över att svenska handbollsdamerna vann i söndags! Jag har fått skit både från patienter och kollegor... jag bara skrattar åt deras bitterhet och njuter! ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0