Skåne vad?

Träffade Lindas bror idag som frågade om jag kom från Skåne. Jag hade tydligen sån dialekt... frågan är om jag egentligen ska ta det som en komplimang? Småländska måste ju vara den klart fulaste dialekten i Sverige!
Och speaking of Skåne... Jag har på mina veckor här hittat två helt olika saker men med samma anknytning - SKÅNE.
Det första är hittad i köket på jobbet, det är klisterlappar med texten Ulcus Skåne (skånskt magsår?).
Jag vet inte om det är en speciell kost eller en diet eller vad det är. Jag har aldrig sett lapparna i bruk utan de ligger mest i hyllan och väntar på att någon ska förstå vad de ska användas till...
Det andra är vår tvättmaskin här hemma. Den har tydligen ett centrifugeringsprogram vid namn Skåne.


Men VAD är egentligen grejen med Skåne??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0