Spinning

Efter att ha sprungit runt på stan tidigare idag hade jag planerat en lugn och slö kväll i soffan med tvn och datorn... men TJI fick jag... my dear Linda hade andra planer för oss! Hon tyckte det var hög tid för oss att gå och träna! Som tur var lyckades jag smita ur att följa med henne på step och fick istället tillåtelse att gå på spinning. Puuh. Den där brädan och jag är verkligen inte vänner!
Efter mina spinningpass här har jag nu kunnat konstatera att spinning är hett bland norska män. Det är ofta cirka hälften manliga deltagare på passen. Vad som dock inte är lika hett är dessa män som inte inser hur o-hett det är med tajta spinningbyxor med rumpinlägg, en tajt tröja och.. ölmage. Tack men nej tack.
En annan sak jag upptäckte idag var hur mkt min norska måste utvecklat sig! Var nämligen samma man (ni ser, det är tom. en man som instruktör!) som hade passet idag som hade det första gången jag var på spinning här (har inte vart på hans pass sen dess, dvs på 5 veckor). Grejen var att då förstod jag typ ingenting av vad han sa och undrade lite för mig själv hur tusan jag skulle lyckas jobba som sjuksköterska här! Men idag så reflekterade jag först inte över att jag faktiskt förstod, det var så naturligt! Kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0