Update

Idag är en stor dag. Det är ju dels söndag och fjärde advent, men också final i handbollen mellan Sverige och Norge. Och FAN om inte Sverige vinner, jag kommer få det så jäkla tufft här eftersom jag kaaanske råkat vara lite stor i käften angående vilka som kommer vinna... ;)
I fredags var det ju julfest med kirurgenkollegorna! Vi drack glögg, åt jultapas och dansade hela natten lång! Alla var på topp och det var otroligt kul att se alla utanför jobbets fyra väggar !!!!
Igår var det väl inte lika roligt eftersom fredagskvällen onödigtvis slutade med jägermeistershottar.. som vanligt var det en lysande idé just då. Att man aldrig lär sig?
Men jag piggade på mig till kvällen och då var jag på bio med Camilla, hennes kille Martin och deras vän Stine. Vi var hela ÅTTA stycken i salongen. Vilket i Harstad-mått nog är en bra uppslutning! Jag frågade Camilla tidigare på kvällen om jag skulle boka biljetter, men det fick jag reda på att det var typ pinsamt om man gjorde eftersom det alltid var så lite folk på föreställningarna, haha! (ytterligare ett bevis på hur "norsk" jag blivit - jag tänkte inte på att textningen på filmen var på norska förrän efter typ 15 minuter. Då slog det mig plötsligt!)
Ikväll 22.45 går jag på den första av två nattvakter. Det är även startskottet på den tuffaste veckan i Harstad.
67 timmar ska spenderas på kirurgen. Men även om det kommer bli tufft så ser jag ändå fram emot ett ovanligt julfirande med patienter och kollegor! Och när den veckan är till ända återstår bara två nattvakter till innan mina veckor i Harstad är slut. För den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0