Egoboost big time.

Idag fick jag en av de finaste presenter jag nånsin fått tror jag. Den var så otrolig både rent materialistisk och innebördsmässigt. Vi har ju haft fem studenter från termin 2 på avdelningen senaste veckorna. Jag har ju skrivit lite kort om det innan, att jag varit handledare någon dag här och där. Idag var iallafall deras sista dag och när jag kom tillbaka från julelunsjen så möttes jag av den ena av dem, Siri som gav mig detta paket:
Först fattade jag inte var det var. Men det är iallafall en 200 g chokladkaka inslagen i detta "fodral" som Siri gör själv! Hon är en sån där "pysslig" person!
Sen när jag öppnade, så blev jag helt paff, rörd, glad, stolt, förvånad.. jag blev helt varm inombords och var nästan nära på att börja grina. Dessa tjejer som jag träffat typ varje dag i de 6 veckor jag vart här och som jag handlett lite sporadiskt har formulerat följande om lilla mig:
Taskig översättning: "Tusen tack för ditt tålamod, för att du varit en jätte duktig handledare för oss alla.
För att du alltid är trevlig, sprudlande och vänlig. För att du är ett gott exempel på en sjuksköterska
så som vi vill bli. För att du är en fantastisk person. Du är super duktig!
Vi är väldigt tacksamma för att vi fått lära känna dig"
NAAAAAAAAAAAAAW.



Signerad Siri!
Jag vill bara tillägga att jag var den enda sjuksköterskan på Kir B som inte varit huvudhandledare som fick present !!!! Var därför jag var så överraskad först !! Nu är jag sjukt stolt och glad över hur andra människor uppfattar mig, både som människa och i min yrkesroll.
Nu vet jag ännu säkrare att jag hittat helt jävla rätt här i livet !!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0