what goes around, comes around

Idag är det bevisat. Karma funkar! Igår hade jag en av de jävligaste dagarna på jobbet här i Harstad. Eftersom jag skulle vara lite snäll mot mina norska kollegor med barn och familj så tog jag på mig ansvaret för HELA kirurgen, både A och B, så de skulle kunna gå hem lite tidigare och fira med sina nära och kära. Det var lugnt till en början men ganska snart fylldes avdelningen på med diverse brutna lårbenshalsar och höfter.. och efter jag stressat i mig en fantastisk (jag måste säga det för Wailet, hon tyckte jag var mkt otacksam som inte uppskattade gratis mat..) norsk julemåltid så gick en herre och dog. Mitt på självaste julafton tackade han för sig och flög vidare. Det var ett väntat dödsfall men tajmingen kändes ju inte helt hundra. Så blev massa att stå i med dödsfallet och de nya som skulle opereras och de andra som skulle kissa och ha mat och mediciner... ingen julefrid at all. Jobbade över en halvtimme och var uppstressad till max i natt vilket gjorde att jag inte somnade förrän kl 3 !!! Detta innebär 3 timmars sömn innan 16 timmar på jobb skulle avverkas...
MEN idag fick jag igen allt jobbigt igår! Hade en alldeles förträfflig dagvakt med två fantastiska kollegor! Även om det var mycket att göra flöt allt som ett rinnande vatten! Är sååå skönt med arbetskamrater som tänker likadant som en själv och som man verkligen kan lita på att de gör sitt jobb! Man behöver inte tjata eller gå och dubbelkolla saker.. som man tyvärr allt för ofta måste göra :(
Sen var det så lugnt ikväll att de tyckte jag kunde gå hem tidigare eftersom jag ska jobba dubbelt i morgon med! Faaaaantastiskt skönt!!! Så nu ska jag snart krypa ner och SOOOOOOVA !!!!
Till alla som ska ut i kväll: ha det fantastiskt skoj, hälsa alla jag känner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0