38,2 & jag

Alltså, alla borde testa att flytta till en liten håla norr om norra polcirkeln (förlåt alla Harstadbor, jag menar såklart till den tredje största staden i nord norge!). Man blir liksom lite exotisk och speciell. Alla drar i en och vill ha en del av en.. eller ja, typ. Igår var det förspel innan utgång med AT och ST-läkarna och ikväll blev jag medbjuden på konsert och vin på byn med Wailet och hennes vänninor. Wailet är för övrigt kirurgen As bästaste och roligaste undersköterska. Hon är drygt 60 och har varit på sjukhuset sen det byggdes typ. Hon kan ALLT om allt och alla! Dessutom har hon världens största hjärta och skulle inte kunna göra någon något ont. Det låter kanske lite odd  att gå ut med ett gäng mogna damer men jag såg verkligen fram emot det! Det är ju oftast när man gör sånt som man vanligtvis inte gör som man får de bästa upplevelserna!
Men när jag kom hem efter jobbet idag var jag helt jävla slut. Jag har snorat konstant hela dagen, tullat på hostmedicinen i läkemedelsrummet och min röst har så gott som försvunnit.. jag skrattar lika hest som en inbiten rökare med emfysem. Så när jag kom hem åkte termometern fram. Det dystra budskapet 38,2 gjorde att jag och mina alvedon stannar hemma ikväll och ska lägga oss tidigt, för imorgon väntar 15,5 timmas jobb.

Hoppas ni andra har en muntrare lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0