Blodbad

Idag gjorde jag en lika grym insats som igår. Jag handledde ytterligare en student, fast på Kirurgen B! Känns bra att man numera är så betrodd att man får vägleda Norges nästa generation sjuksköterskor. Jag har även varit väldigt engagerad och involverad i nya riktlinjer som kommit för PVK-användning och sättning. Det är verkligen stor skillnad på hur man handhar detta i Sverige och Norge (såklart ligger Sverige hästlängder före) så det var kul att få sitta med och diskutera hur man kan göra saker bättre här och berätta hur vi gör i Sverige.

Såhär såg mina byxor ut efter att jag låtit min student Siri gå lös på en PVK och min vänstra hand. Jag kan säga att hennes byxor och golvet såg ännu värre ut.  Siri fick idag lära sig den hårda vägen att man inte ska glömma stasen innan man drar ut mandrängen helt! :)

Kommentarer
Postat av: Jill

nämen MIA!!! bloggar du??? :) i didn´t know!!!! vad kul :):) hoppas allt är bra med dig... och ja, snart blir det väl mörkt kl 14 här också.. men inte riktigt än :) ha de gott kram kram

2010-11-17 @ 22:22:10
URL: http://jillh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0