En dement kommer sällan ensam...

.. eller hur är det det gamla ordspråket lyder?
Iallafall har det varit dagens tema. Vi förstod ingenting. Från att ha haft total kontroll över våra 7 patienter vällde det in dementa Harstadbor med benbrott här och där. Den ena mer bananas än den andre! 16 timmar med detta har satt sina spår vill jag lova. Efter en dusch och en kopp varm choklad är jag nu lagom mosig. Skönt jag går aftonvakt imorgon = SOVMORGON.
Det håller förövrigt på att växla mellan plus och minusgrader här nu. Plus och minus, minus och plus. Det kan liksom aldrig bestämma sig. Detta leder såklart till att väglaget är förrädiskt (speciellt eftersom de snåla jävla norrmännen inte kan bekosta sandning eller saltning av gatorna här, näe men skattefritt en månad om året, DET har de minsann råd med!!!). På mina 2,5 veckor här har jag halkat på offentliga gator TRE hela gånger och blivit objekt för allmänhetens åtlöje!!! Fan vad skämmigt det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0