Fredagkväll norr om norra polcirkeln

Idag handledde jag min tredje student samtidigt som jag hade ansvar för HELA kirurgen B. Bra mig! Jag fick tom. världens beröm av min lilla lärling - Laila, som tyckte jag var bra som handledare och att jag var duktig på att lära ut. Jajemen. ATT jag är! (kanske för att jag lagt ner mitt "men i sverige gör vi såhär", det kanske blir lite mkt för de små andra-terminarna att ta in på sin första praktik ;))
Har förövrigt fått min nya turnus nu. Hehe. Jag börjar förstå varför kirurgen tyckte det var en o-bra idé att jag började extraknäcka på medicin. Hade jag inte vetat att norska arbetsmiljöverket läste denna blogg SLAVISKT hade jag skrivit ut hur många timmar i genomsnitt i veckan jag ska jobba de närmsta sex veckorna. Men nu går ju inte det. Hege (chefen) sa iaf att mitt schema var det värsta hon någonsin gjort till någon...
De flesta tycker jag är helt galen som jobbar så mkt och ska jobba varenda helg jag är här uppe. Men idag fick jag äntligen lite förståelse från Linda. Hon sa rätt och slätt som det är "ja, du är ju inte här för att skaffa nya vänner eller ha ett socialt liv". NÄE. Precis så! Och det är ett val jag gjort och som än så länge känns väldigt bra. Det kommer nog kännas ännu bättre när lönen dyker upp på kontot 12 dec. OH YESSSSSSS.
Imorgon väntar ett dubbelpass och på söndag ska jag tydligen bossa över chefen som får gå in och jobba extra för det saknas folk. Kan ju bli spännande! (oh no.. hon är ju förresten helt fixerad av idéen att jag ska gifta mig med en Harstadkarl och flytta hit... så kommer väl få höra på det tjatet i 8 timmar! ;))

Kommentarer
Postat av: Lizy

tycker det låter starkt att kunna jobba så mkt !:)

2010-11-20 @ 20:33:45
URL: http://thelizy.blogg.se/
Postat av: Lasse

Ska du ändå jobba skiten ur dig!?Trodde att du börjat sansa dig lite.Jag skickade ett mail i går men det ser inte ut att ha kommit iväg.Imorgonbitti åker jag o Åke upp till Odensbacken och är väl hemma igen sent på kvällen. SKÖTOMDIG!!! Jättekram Lasselaggan

2010-11-20 @ 21:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0