Lite förspel kanske?

Idag i skarven mellan mitt första pass på kirurgen b och andra pass på kirurgen a kom min nyaste harstad-vän at-läkaren marton och helt från ingenstans kastade frågan i mitt ansikte: - har du lust att komma på lite förspel ikväll? jag blev generad, obekväm och bestört över denna framfusighet. jag satt mållös i några sekunder och tittade på hans nöjda leende. hela situationen urartade ännu mer i denna kompakta tystnad som uppstod, när han fortsätter: - ja det är öppet hus hos marianne så vi blir flera stycken. herregud! vad tror de egentligen om blonda, svenska sjuksköterskor? har de inga hämningar i detta frigjorda land?
men då jag jobbade dubbelt idag och slutade kl 23 och ska på igen kl 7.30 imorgon fick jag artigt men bestämt tacka nej till detta fina erbjudande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0