Livet i Harstad

Detta är en bild från "mugg-skåpet" på jobbet. Alla har liksom en egen mugg med sitt namn på (det dricks ju minst ett par, tio liter kaffe om dagen..). Men endel drar det ännu längre. Tex. chiefen på hela kirurgen.
Dr Niels. Han slår till med en fotomugg så man riktigt känner hans vakande öga så fort man ska ta sin kaffemugg i skåpet. Fråga kolon (kolon som i : inte som i tarm... ursäkta.. sjukhushumor.. ;)) är ju då om jag har köpt mig en mugg för detta ändamål? Så jag får bli riktigt som en i gänget? Har jag en Mia-mugg? Svaret är nej. Men jag har helt sonika tagit "jill-muggen" som min. Dessutom står det "hilsen fra Lofoten" på. Och jag har ju varit där så muggen är ju så gott som min. Eller hur? Speciellt eftersom jag hittills inte träffat någon Jill. Och om hon nu dyker upp får vi nog ta en djupare diskussion om vem som egentligen har mest rätt till den där muggen...
(Mugg på norska är förövrigt samma sak som en kanna på svenska. reds. anm.)
(En annan parantes speaking of Dr Niels. Vi hade en diskussion idag angående "kul-faktorn" här i Harstad. Jag sa att jag jobbade så mycket för att det fanns ju ändå inget annat att göra här, halvt på skoj, halvt på allvar. Nej nej nej, ack så fel jag hade tyckte Dr Niels. Det fanns ju massor av skoj här i stan! Typ huuuur mycket kul som helst! Harstad var ju nästan nöjesmetropolen personifierad! "Tex. på tisdagar så är det volleyboll i Harstadhallen och sen på.. eeh.. ööhh.. ee.. neee.. på.. ööhh.. nej sen var det nog inte så mycket mer..." Hahaha men vi får väl hoppas att den där volleybollen är riktigt jävla rolig så läkarna på Harstad sjukhus kan leva på den glädjen i en hel vecka, tills nästa tisdag! ;))

Kommentarer
Postat av: Jill

hahahaha!!!! sjukt kul inlägg ;-)



står Jill på ena muggen där va?



haha jag veeeeet, men jag kan inte ligga i sängen för då mår jag ännu sämre... Måste hinnas med saker när man är hemma förstår du syster mia!! Kram

2010-11-23 @ 14:33:44
URL: http://jillh.blogg.se/
Postat av: Lasse

Va inte så negativ till volleybollens sociala betydelse.Det är skitkul att spela speciellt om alla vet vilka platser de skall bevaka. Men det är klart-man kan ju inte stå och snacka halva tiden så du får nog testa något annat.Eller? Din fd.volleybollspelande fader.

2010-11-23 @ 21:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0