Sågad by the fotknöls

Till skillnad från förra gången jag var här så är jag ju numera mer eller mindre helt acklimatiserad till det norska samhället. Jag jobbar direkt för sjukhuset, det finns inga andra svenska sjuksköterskor på avdelningen, jag bor i Harstad city tillsammans med en norsk tjej, jag har ingen svensk mat med mig denna gång utan äter enbart norskt, jag har ett norskt mobilnummer, ett norskt bankkonto och ett norskt träningskort... hur mer Norway kan det bli? Därför tycker jag ändå att jag anpassat mitt språk mer och mer och pratar så gott som perfekt "svorsk". Så igår kväll när jag står inne hos en lätt halvdöv och förvirrad patient och pratar min allra bästaste norska (tycker ju jag!) får jag upprepa mig gång på gång för att hon inte hör hörapparaten i. Då plötsligt hör jag bakom mig från en viss svenskhatande kollega: -Hon skjönner ikke svensk! (Hon förstår inte svenska!)
KÄRRING: Det var ju norska för fan, NORSKA !
:P
'
Det är nog bara att inse sanningen och plugga på bättre...

Kommentarer
Postat av: Eva

Hahaha.

2010-11-11 @ 23:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0