Sleepless in Harstad

Det blev inget vidare långt uppehåll då jag sitter här klarvaken i soffan klockan 4 på morgonen och försöker fördriva tiden tills jag antingen blir trött igen eller ska gå och jobba! Trodde inte omställningen från natt till dag skulle bli så svår eftersom jag sov så lite igår och jobbade på kvällen, men där trodde jag fel.
Eftermiddagen på dagkirurgen igår innehöll inte så värst mycket action. Jag bäddade sängar, serverade mat, kokade kaffe på en kaffebryggare från artonhundratalet ungefär samt fick oanständiga förslag från en man med en stayup-strumpa och ett rakat ben. Jag väljer att inte gå djupare in på saken än så. Men jag börjar seriöst fundera över om alla män i den här hålan (förlåt, nordnorges tredje största stad..) är svältfödda på kärlek eller om jag utstrålar någon slags svensk-exotisk-aura?!
Well well, nu är det bara 2 timmar till alarmet ringer och jag ska beta av 15,5 fräscha timmar på kirurgen B!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0