Sverige vs. Norge i fråga om arbetsmoral

Kan man annat än älska norrmännen?
När någon av de inhemska på jobbet tvingas jobba dubbelt (vilket händer typ en gång om året) så ska alla peppa den och stötta den, det ska klappas på ryggar och ropas käcka fightingspirit ramsor. Den som i fråga ska arbeta, får klaga hur mycket som helst och påpeka fritt antal gånger att den faktiskt jobbat dubbelt idag så den är lite trött, eller har ont i ryggen eller kanske inte behöver göra den där grejen, någon annan kanske kan göra det för personen i fråga jobbar ju dubbelt. Men en annan (jag) som i princip jobbar dubbelt två pass i veckan och har en dag fri, jobbar minsann på i 16 timmar utan att påpeka att man jobbar dubbelt om man inte blir tillfrågad. Jag bladderscannar och sätter katetrar 10 minuter innan rapport fast jag då jobbat 15,5 timme, jag blandar antibiotika och springer med smärtstillande, jag tar folk på toa och torkar spyor.. Allt utan att beklaga mig (annat än här ;)) eller påpeka hur jobbigt allt är.
Ja är de inte underbara, folket i vårt kära grannland? :)

Kommentarer
Postat av: Eva

Det är inte svårt att förstå varför de vill ha dig kvar..

2010-11-23 @ 10:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0