Vardagslyx

När man lever så som jag gör just nu, dvs. åker 200 mil bara för att jobba, så ser dagarna mer eller mindre likadana ut. Det spelar liksom ingen roll om det är tisdag förmiddag eller lördagskväll. Jag äter mina knäckebröd och min musli (alt gröt), jag går omkring i leggings och en nopprig tröja, tar på mig springskorna och traskar backjäveln upp till jobbet. Byter om till sjukhusets heta outfit och går på jobb. Där för har gårdagens och dagens aktiviteter varit lite av ett ljus i mörkret. Igår skulle jag gå och handla lite mat, men fick plötsligt ett ryck och gick på HM istället. Det kändes riktigt lyxigt att få gå och dra i lite tröjor, känna på klänningar, lukta på hårspray och testa läppstift.
Och idag har jag verkligen slagit på stort! Har varit och druckit kaffe på byn (fikat på svenska) med Stine (som snokat reda på denna blogg!) från jobbet! Hade tom. JEANS på mig! Första gången de åkte på sen jag kom hit, haha! Så har haft en mycket trevlig förmiddag! :)
Nu väntar Kirurgen B och helgjobb!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Kom precis ihåg din blogg.Jäkligt roligt att följa dina turer på o omkring jobbet.Roligt att de vill ta vara på din kompetens! Lasse.

2010-11-19 @ 19:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0