Back on track

Hej !

 

Ber om ursäkt för dålig uppdatering! Skyller på jobbnätter samt att vi ju inte har internet i lägenheten! Har dock upptäckt att man kan få in sjukhusets trådlösa nät om man sitter på balkongen i korridoren utanför vårt rum! Men det är ju lite kallt och obekvämt att sitta där på en pinnstol och skriva långa romaner så därför blir det bara kolla mail och sånt.

 

Mina fyra jobbnätter gick iallafallf mkt bra! De tre första var så otroligt lugna, vi hann ju avverka både sluter island, australia och några andra filmer som gick på tv. Endel popcorn och chips blev det med. Kändes väldigt konstigt och "odisciplinerat" i början att kolla film & äta chics på jobbet men man får ju ta seden dit man kommer så det var bara att falla in i samma mönster som de norska kollegorna. Sista natten blev det lite mer action då en pat. fick svårt att andas plus att jag satte kateter på en kvinna för första gången i mitt liv. Så den natten var det lite mer effektiv arbetstid !

 

Nu är det bara drygt 1,5 vecka kvar i Harstad. Maja åker hem om en vecka så sista dagarna är jag själv här men jobbar nätter då med så tiden lär bara försvinna! På fredag ska vi försöka vara lediga tillsammans och hyra bil och köra ut en bit på Lofoten! Hoppas på ok väder bara!

 

Vad som händer och var jag ska styra kosan efter Harstad är ännu ovisst. Norge blir det ju men jag har inte riktigt bestämt mig vart jag vill. Har ni några förslag? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0