Såklart...

Nu har jag ägnat ungefär 12 timmar åt att ta mig till mitt nya hem, Tromsö.
Resan har gått bra men började lite tråkigt. Jag fick såklart böta för väskans övervikt. Som så många gånger förr i Kastrups check-in diskar var det bara att langa upp VISA kortet. Sen hade jag såklart något icke godkänt föremål i ena handbagaget så hela väskan skulle vändas upp och ner på och genomsökas. Men efter det flöt det hela ganska bra faktiskt och strax innan 21 landade jag här i Tromsö! 
Tog en taxi till sjukhuset där jag skulle hämta ut nycklar till boendet och det var såklart lättare sagt än gjort. Jag vet inte om jag plötsligt förträngt att det var i Norge jag befann mig och trodde att saker och ting skulle ske smidigt? Ack så fel. Vaktmästaren hittade såklart inga nycklar och inte mitt namn och inga papper att kvittera ut på. Han rotade runt i halva receptionen och muttrade hela tiden om hur dåliga Adecco var på att organisera med nycklar och utlämnandet av dem. Tillslut hittade han en nyckel som vi båda trodde var rätt, ingen av oss var hundra men det som stod på kuvertet stämde bäst överens med den adressen jag fått.. så tillbaks ut till taxin, mot Stakkevollveien 160!

Väl framme pickade hjärtat rejält när jag såklart inte kunde öppna dörren men det nyckel-kort jag fått. Taxin for iväg och kvar stod jag i mörkret med mina typ 40 kg packning och såklart inget telefonnummer att ringa om jag inte skulle komma in i huset. Lätt panikslagen lämnade jag väskorna och halvsprang upp på baksidan av huset och hittade där en dörr till! Kom igen nu då! Och, JA, den gick att öppna! Efter en rejäl genomsökning av huset hittade jag tillslut rum nummer 5 som ska vara mitt hem de kommande 4 veckorna! Fick genast igång det trådlösa nätet och tv:n som har svensk tv! Ibland överraskar Norge! 
Nu ska jag krypa ner i min feta 90-säng och läsa lite broschyrer om stället där jag hamnat. Vaktisen på sjukhuset sa förresten att det jobbade 200 svenska syrror där!
Väntar på tåget i Avesta
Maten som orsakade väskans övervikt..
Svensk tv. Hell yeah!
Godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Manda

Shit gumman, du har lika mycket tur med nycklarna som en annan !:P Dock verkade du lösa det utan tårar, dörrknackande och kunde använda baksidan av husen :D Hoppas du har det göttigt!

PUSSS Manda

2010-09-07 @ 07:47:26
Postat av: Eva

Jaha!! Det där med nycklar och taxin som susar iväg och låsta dörrar och panik känner man ju igen...

2010-09-08 @ 20:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0