Tromsö - snart ett minne blott

Om Tromsö finns inte så mycket mer att säga. Maja och jag försökte gå till centrum idag men gav upp. Kändes ändå ganska onödigt då vi inte ens vet om vi kommer tillbaka hit. Det vi hann se var en ganska grå och tråkig stad iallafall. Kvällen har bestått av matlagning och idoltittande, med min räddning i nöden - Maja! Utan henne här hade jag nog gråtit och åkt hem. Jag hade definitivt inte satt mig på en båt tre timmar söderut bland fjordarna för att checka in på ett patienthotell i Harstad och jobba på en avdelning som ryktas ha drabbats av en mass-sjukskrivning. Om jag säger såhär så har vi undrat ett antal gånger idag vad f-n vi gett oss in på. Men tillsammans är man stark och nu jäklar ska Harstad få se på svenska bemanningssjuksköterskor :)


Det vi nu frågar oss är:
- Kommer vi ha äkta sjukhussängar inklusive grindar, inplastad madrass och fjärrkontroll för upp-och nerhissning?
- Kommer vi få hjälp av personalen på avdelningen om vi behöver en macka eller ett glas vatten på natten?
- Kommer vi hänga med 12 patienter och deras droppställningar i dagrummet och kolla på tv?


Kommentarer
Postat av: Nyberg

Haha...de där sjukhussängarna är väl ändå rätt bekväma så det hade ju inte vart helt fel! Och uppassning låter ju inte heller så dumt...att hänga med patienter verkar ju dock inte riktigt lika roligt!

Skulle det visa sig att det inte alls är något att ha kan du alltid komma hem till oss här hemma! :) Har fixat en hylla i badrumsskåpet åt dig och det finns alltid en sängplats när du vill!

Puss

2010-09-07 @ 22:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0