Om mig

Jag trodde bara det var nära och kära som läste min lilla blogg men är faktiskt några andra också vilket är himla kul! Tänkte bara sammanfatta lite om mig och min "Norge-historia" för er som undrat!
Jag blev färdig sjuksköterska i januari 2010 och jobbade först 8 månader på medicinavdelning i Växjö. Sen i september drog jag till Nord norge med siktet inställt på att jobba för bemanningsföretag i Tromsö. Men väl på plats fanns det märkligt nog inget jobb, så jag och en annan svensk sjuksköterska blev skickade till en liten stad på Norges största ö... - Harstad. I Harstad finns ett litet sjukhus och där fick vi jobb på kirurgen. Jag hade ju aldrig jobbat med kirurgi så det var en stor omställning från medicin, men alla var jätte trevliga och hjälpsamma så man kom snabbt in i rutiner och i gemenskapen.
Efter en månad löpte mitt kontrakt ut så då drog jag tillbaka till Sverige och var en snabbis i Oslo och jobbade på Rikshospitalet, även då för bemanningsföretag. Men då jag tyckte det var en hel del strul bestämde jag mig då för att jag inte ville jobba för bemanningsföretag mer. Så ringde chefen på kirurgen i Harstad och frågade om jag fick komma tillbaka och jobba direkt för sjukhuset istället. Och det fick jag! De var mycket nöjda med min tidigare insats och ville väldigt gärna att jag skulle komma tillbaka. Sagt och gjort, i november drog jag tillbaka själv och gjorde 9 veckor. Blev en heeeel del jobb men också mycket nya bekantskaper och vänner. Innan nyår drog jag en sväng till London och sen var jag hemma i Växjö i cirka två veckor innan jag drog tillbaka till Harstad IGEN. Så snart har jag gjort tre av fem veckor här och som de senaste inläggen indikerat jobbar jag nog mer nu än jag nånsin gjort! Men trivs man bra och känner att man klarar av det så är det bara att köra på! Hade jag inte trivs så bra som jag gör hade jag aldrig orkat med att jobba mellan 8-16 timmar VARJE dag!
Målet med allt mitt jobb här uppe är en 11 veckor lång resa med en kär vän! Vi startar vår resa 1 mars i vietnam, sen blir det laos, japan, eventuellt sydkorea, kina, mongoliet och ryssland. Vi ska bla. åka transsibiriska järnvägen!
Ja, det var en liten utläggning om mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0